Janssen & Janssen genomineerd voor VVCM Credit Management Innovation Award 2017

BeursachterwandJanssen & Janssen is genomineerd voor de VVCM Credit Management Innovation Award 2017. Met het project ‘De debiteur van morgen’ waarin we onderzoek doen naar het betaalgedrag onder generatie Z dingen we mee naar deze prijs. Tijdens de Credit Expo op donderdag 2 november 2017 wordt de winnaar bekend gemaakt.

 

In 2016 is Janssen & Janssen gestart met onderzoek naar het betaalgedrag van de debiteur van morgen: generatie Z. Daarnaast namen we de communicatie met deze doelgroep onder de loep. In 2025 bestaat de beroepsbevolking voor 40 procent uit generatie Z. “Wie zijn zij, wat beweegt hen en hoe kunnen we ze motiveren tot betalen? Op welke wijze en via welke kanalen bereiken we ze? Deze inzichten dragen bij om óók morgen effectief te kunnen incasseren en bij te dragen aan preventie van nieuwe schulden door deze inzichten te delen. In 2016 hebben we gekeken naar generatie Z in het algemeen, met of zonder schulden. In 2017 hebben we verder onderzoek gedaan onder jongeren in deze generatie die al met schulden in aanraking zijn geweest”, aldus Saskia van de Schoot, Manager Business Development.

 

Jongeren en hun betaalgedrag

“Wij doen al lange tijd onderzoek naar de optimale inzet van onze kanalen, de juiste tone of voice en de juiste timing van communicatie. Communicatie is voor ons een belangrijke factor. Uit een eerder onderzoek kunnen we concluderen dat ook het taalniveau van communicatie invloed heeft. Ondanks deze onderzoeken merkten we dat we jongeren niet altijd bereikten. Er is al veel onderzocht in de markt over generatie Z, maar niet concreet over betaalgedrag en hoe je hierop in kan spelen met de juiste communicatiemiddelen. Door je te verdiepen in de diverse generaties merk je dat er grote verschillen zijn. Ook tussen de diverse klant-debiteuren zijn er verschillen. We wilden onderzoeken of een specifieke werkwijze voor generatie Z noodzakelijk én wenselijk was.”

 

Credit Expo 2017

Tijdens de Credit Expo staat onze stand in het thema van generatie Z. Hoeveel generatie Z schuilt er in jou? We bieden de bezoekers de mogelijkheid om via de innovatieve augmented reality techniek een kijkje te nemen in de wereld van deze generatie. 

Janssen & Janssen gaat voor een schuldenvrije maatschappij en wil, als innovatieve organisatie, schulden voorkomen en proactief advies geven hoe dit werkelijk kan. In onze stand geven we inzichten in motivatie, gedrag én kom je te weten hoe goed jij generatie Z al kent.

Ga goed voorbereid de toekomst tegemoet: deze groep jongeren bepaalt over een aantal jaar anders jouw betaalachterstanden.
 
Nieuwsgierig geworden?

Bezoek onze stand, nummer 38 en ontdek de 10 belangrijkste inzichten. Kijk hier voor meer informatie en gratis aanmelden. Wij zien je graag!

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?