Antoon Donkers: ‘We innen niet alleen de schuld, maar lossen deze ook op’

profielfoto AntoonEerder dit jaar is onze nieuwe visie ‘Janssen & Janssen gaat voor een schuldenvrije maatschappij’ bekendgemaakt. In dat kader laten we in iedere nieuwsbrief een collega aan het woord over deze nieuwe visie. Aan Algemeen Directeur Antoon Donkers de eer om te starten.

 

“De schuldenproblematiek doorbreken en benaderen vanuit een andere gedachte. Dat was de belangrijkste reden om een nieuwe visie te lanceren. Wat kan Janssen & Janssen bijdragen aan de maatschappij? Hoe kunnen we het anders doen om een schuldenvrije maatschappij te creëren? We willen onze kennis inzetten en zorgen voor een leefbaar bestaan voor iedereen. Dat betekent dat we niet alleen de schuld innen, maar deze ook willen oplossen. We willen voorkomen dat er nieuwe schulden ontstaan.”

 

Wat gaat de toekomst brengen?

“We hebben onlangs klantteams samengesteld om snel en efficiënt besluiten te kunnen nemen en in de wensen en behoefte van de klanten te kunnen voorzien.

Op deze manier kunnen we de openstaande vorderingen sneller én efficiënter incasseren. Maar ook bijdragen aan een schuldenvrije maatschappij. Door middel van voorlichting en preventie gaan we de schuldenproblematiek terugdringen.”


Wat betekent dit voor de opdrachtgever?
“Nog meer dan eerst gaan we de opdrachtgever bijstaan en proactief adviseren. Hoe ziet zijn incassoproces eruit? Kunnen we daar samen verbeteringen in aanbrengen zodat de klant-debiteur daar ook profijt van heeft? Ook kunnen we de bestaande communicatie onder de loep nemen. De documenten checken we op het juridische kader, de tone of voice en leesbaarheid. Op deze manier kunnen we de doorloopsnelheid verlagen en zorgen voor een betalende én tevreden klant-debiteur.”


En hoe helpen we de klant-debiteur bij een schuldenvrij leven?

“Enkele jaren geleden hebben we onze communicatie richting klant-debiteuren al aangepast. Door middel van debiteurensegmentatie, motiverende gesprekstechnieken en communicatie op B1 taalniveau bereiken we de klant-debiteur optimaal. We staan naast hen om ze te helpen en een oplossing te vinden, in plaats van er boven. We helpen en stimuleren in plaats van straffen. Klant-debiteuren waarderen deze aanpak en de klanttevredenheid onder deze doelgroep stijgt.”

 

Graag stellen wij het nieuwe management team aan je voor:

 

Antoon Donkers, Algemeen directeur:

“We leggen niet de focus op winstmaximalisatie, maar we zetten onze kennis in om een leefbaar bestaan voor iedereen te creëren.”

 

Diana GeeneDiana Geene, Manager Klantgroep:

“Wij helpen onze klant-debiteuren echt. Niet alleen bij het oplossen van de bestaande schuld, maar ook bij het voorkomen van nieuwe schulden. Zo nodig verwijzen onze collega’s de klant-debiteur door naar andere gespecialiseerde partijen waarmee wij samenwerken. Daarnaast helpen wij onze opdrachtgevers om hun klanten te helpen. Wij zijn de spin in het web en kunnen de verbindingen leggen. En dat vinden wij enorm leuk om te doen!”

 

 

 

Henk-Jan LamersHenk-Jan Lamers, Manager Project Management:

“Door oprecht te luisteren, proberen wij te achterhalen en te begrijpen waardoor schulden ontstaan. Een duidelijk oorzaak is het startpunt voor een oplossing.”

 

 

 

 

 

 

 

Verseveld Robin vanRobin Verseveld, Manager Klantgroep:

“We helpen zowel klanten als klant-debiteuren écht. We lossen, samen met organisaties waarmee we samenwerken, de onderliggende oorzaken op. Waardoor we elke dag een stap dichter bij een schuldenvrije maatschappij komen.”

 

 

 

 

 

 

Ruud van MilRuud van Mil, Manager Shared Service Center:

“Door te luisteren, oprechte interesse te tonen en in mogelijkheden te denken helpen we de klant-debiteur bij het vinden van een oplossing voor zijn schuld. Door middel van motiverende gesprekstechnieken gaan collega’s in gesprek met de klant-debiteur en komen ze achter zijn behoefte. Ze denken met de klant-debiteur mee en geven hem een duwtje in de goede richting. Niet alleen om deze situatie op te lossen, maar ook om problemen in de toekomst te voorkomen. Samen maken we het verschil.”

 

 

Saskia van de SchootSaskia van de Schoot, Manager Business Development:

“Janssen & Janssen bereikt een schuldenvrije maatschappij, doordat wij werken aan mooie oplossingen voor zowel onze opdrachtgevers als klant-debiteuren om nieuwe betaalproblemen te voorkomen. Proactief advies en preventie en actief helpen zijn mooie doelen.”

 

 

 

 

 

 

Donk Wilbert van deWilbert van de Donk, Manager Staf:

“Wij incasseren met het hoofd én het hart.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?