Janssen & Janssen en Assensia winnen Credit Management Innovation Award

Janssen & Janssen Gerechtsdeurwaarders & Incasso en Assensia winnen de VVCM Credit Management Innovation Award 2015 voor het gezamenlijke project ‘Klinkende Taal’. In dit project wordt het taalgebruik van de communicatiemiddelen afgestemd op de lezer. De award werd donderdag 5 november op de Credit Expo uitgereikt. “Dit project leert ons rekening te houden met het taalniveau van de lezer of luisteraar”, aldus VVCM- en juryvoorzitter Martin van der Hoek.

 
Assensia en Janssen & Janssen

Het project ‘Assensia Klinkende Taal’ is een samenwerking tussen Assensia en Janssen & Janssen voor het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit van de communicatie naar de klant-debiteur. Door middel van de inzet van geavanceerde Text Analytics technologie zijn alle bestaande brieven gescand op het taalniveau. Het resultaat is opvallend te noemen. Slechts één brief scoorde op B1 niveau, het taalniveau dat de gemiddelde lezer begrijpt. De relatie tussen communicatie en het betaalgedrag is veelzeggend voor succesvol incasseren. De boodschap in de communicatie moet aansluiten op de doelgroep en geschreven worden in de taal die hij begrijpt. Daarom heeft Assensia Klinkende Taal uitgerold waarmee Janssen & Janssen automatisch documenten kan scannen en aanpassen in begrijpelijke taal.

 

Innovatie bijdrage

De Credit Management Innovation Award is een initiatief van de VVCM. De VVCM vindt innovatie van groot belang. Het zorgt ervoor dat het creditmanagementvak zich doorontwikkelt. De prijs, die jaarlijks wordt uitgereikt, is bedoeld om bedrijven, personen en organisaties te eren voor de wijze waarop zij een innovatieve bijdrage hebben geleverd aan de verbetering van en/of de introductie van nieuwe tools voor creditmanagers.

 

Assensia Klinkende Taal

 

Unieke klantprofielen

Assensia Klinkende Taal past in het segmentatieproject van Janssen & Janssen. Hierin wordt voor iedere klant-debiteur een aparte benadering gecreëerd. De toon van de correspondentie, de manier en het moment waarop is namelijk veelzeggend voor succesvol incasseren. Om zoveel mogelijk contactmomenten te realiseren, moet voor iedere klant-debiteur specifiek een aparte benadering volgen. Iedereen heeft immers een uniek verhaal. Janssen & Janssen past daarom de aanpak gericht aan op de situatie en voorkeuren van de klant-debiteur. Hiervoor is het profiel verrijkt gegevens van EDM.

 

Over Assensia

Assensia is marktleider in Nederland op het gebied van Credit Analytics. Door middel van Big Data en Advanced Analytics kunnen Credit Management dienstverleners en afdelingen de gehele keten, de onderliggende processen en de communicatie monitoren, analyseren, voorspellen en optimaliseren. Assensia richt zich op Credit Management-afdelingen van verzekeraars, overheidsinstellingen, financiële instellingen, retail-organisaties, energiemaatschappijen en Credit Management-dienstverleners zoals incassobureaus en gerechtsdeurwaarderskantoren. Voor meer informatie zie: www.assensia.com

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?