Vragen over betalen?

088 730 34 00

Zakelijke vragen?

088 730 34 37

Direct met ons chatten

Start chat

Direct betalen

Hoe kan ik betalen?

Hieronder lees je hoe je kunt betalen:

Online betalen via Uwdossier-online

Logo01 2x

Wil je snel en eenvoudig betalen? De makkelijkste manier is om dit via internet te doen. Je kunt jouw openstaande rekening ook online betalen via Uwdossier-online. Via deze beveiligde website kun je betalen via iDEAL, maar ook een betalingsregeling voorstellen.

Om in te loggen heb je het dossier- en accountnummer nodig dat in de brief staat vermeld. Daarnaast heb je een geldig e-mailadres nodig. Uitleg over hoe je kunt inloggen in Uwdossier-online vind je in de brief die je van ons hebt gekregen.

Naar UwDossier-Online

Rechtstreeks betalen via internetbankieren of via de bank

Wil je zelf via internetbankieren of via jouw bank betalen? Dan kun je de betaling overmaken op ons ABN AMRO rekeningnummer NL28ABNA 0619275022. Let op: vergeet niet het dossiernummer bij de betaling te vermelden! Dit kun je vinden in de brief die je van ons hebt gekregen.

Betalen bij één van onze vestigingen

In verband met het coronavirus zijn al onze vestigingen gesloten voor bezoek. Dat betekent dat het niet mogelijk is om bij één van onze balies te betalen. Je kunt altijd online betalen via iDEAL, Uwdossier-online of internetbankieren.

Vragen over betalen

Een overzicht van de meest gestelde vragen:

Ik ben veroordeeld tot betaling, wat moet ik doen?

De rechter heeft je veroordeeld tot betaling. Als je niet betaalt en ook niet reageert, kan dat vervelende gevolgen hebben. De deurwaarder kan dan beslag leggen. Dit kan op jouw inkomsten, bankrekening, inboedel of andere eigendommen zijn. Wij adviseren je daarom tot betaling over te gaan. Kun je niet in één keer betalen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 730 34 00. Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur. Wij kijken dan samen met jou naar de mogelijkheden voor een betaalafspraak. Je kunt ook je vraag per e-mail stellen. Stuur je vraag naar info@janssen-janssen.nl en vermeld dan jouw dossiernummer.

Ik kan niet in één keer betalen, wat moet ik nu doen?

In sommige gevallen is het mogelijk een betaalafspraak te maken, zodat je in delen kunt betalen. Wij beoordelen in overleg met de schuldeiser of dit mogelijk is. De schuldeiser is de organisatie waar je nog een rekening hebt openstaan.

Wat moet ik doen als ik een betaalafspraak wil maken?

In sommige gevallen is het mogelijk een betaalafspraak te maken, zodat je in delen kunt betalen. Wij beoordelen in overleg met de schuldeiser of dit mogelijk is. De schuldeiser is de organisatie waar je nog een rekening hebt openstaan. Je kunt in je online dossier aangeven dat je een betaalafspraak wil maken. Om in te loggen op Uwdossier-online heb je het dossier- en accountnummer nodig. Dit vind je in de brief die je van ons hebt gekregen. Daarnaast heb je een geldig e-mailadres nodig. Uitleg over hoe je kunt inloggen via Uwdossier-online staat schuingedrukt in de brief die je van ons hebt gekregen.

Je kunt ook per e-mail een betaalafspraak voorstellen. Stuur de aanvraag naar info@janssen-janssen.nl en vermeld jouw dossiernummer.

Wat moet ik doen als ik deze periode niet kan betalen?

Heb je een betaalafspraak gemaakt en kun je deze niet nakomen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als er sprake is van een geldige reden zijn er misschien mogelijkheden voor uitstel van de betaling.

Mocht je hierna nog niet kunnen betalen, dan vervalt de betaalafspraak en gaat het incassotraject weer verder. Het kan dan gebeuren dat de schuldeiser naar de rechter stapt of zelfs overgaat tot beslaglegging. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Neem contact op met schuldhulpverlening als je echt niet kunt betalen.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Wij kunnen namens de schuldeiser gerechtelijke stappen nemen.

We zullen de rechter dan vragen je te veroordelen tot betaling van de vordering en alle bijkomende kosten. Als de rechter beslist dat je moet betalen en je betaalt nog niet, dan kan dat leiden tot beslaglegging op jouw inkomsten, bankrekening, inboedel of andere eigendommen. Ook de bijkomende kosten van een beslaglegging en uitvoering van het vonnis, moeten door jou betaald worden.

Er zijn schuldeisers die niet eerst naar de rechter hoeven te gaan. Dit geldt bijvoorbeeld voor DUO en CJIB. Zij kunnen met een bevel om te betalen direct overgaan tot beslaglegging

Wat moet ik doen als ik echt niet kan betalen?

In Nederland zijn er een aantal schuldhulpverlenende instanties. Zij kunnen je met jouw problemen helpen.

Het bewijs van aanmelding bij een schuldhulpverlenende instantie of een aanvraag van de toelating tot de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wsnp) hebben wij nodig. Stuur dit bewijs per e-mail (info@janssen-janssen.nl) naar ons toe. Vermeld dan altijd jouw dossiernummer.

Jouw aanmelding bij een schuldhulpverlenende instantie betekent niet dat je niet meer hoeft te betalen. Probeer daarom altijd om een betaalafspraak met ons te maken. Hieruit blijkt namelijk dat je wilt betalen en naar een oplossing zoekt.

Wat moet ik doen als ik wil weten wat het huidige saldo van mijn schulden is?

Hiervoor kun je kijken in Uwdossier-online. Daar kun je alles vinden over jouw betaling(en). Om in te loggen heb je het dossier- en accountnummer nodig dat in de brief staat. Daarnaast heb je een geldig e-mailadres nodig. Uitleg over hoe je kunt inloggen via Uwdossier-online staat schuingedrukt in de brief die je van ons hebt ontvangen.

Waarom krijg ik toch een brief als ik al heb betaald?

Soms gebeurt het dat jouw betaling en onze brief elkaar hebben gekruist. Dat is natuurlijk erg vervelend. Om zeker te weten dat de betaling is gelukt, vragen wij jou om een betaalbewijs. Deze kun je in Uwdossier-online plaatsen of per e-mail versturen naar info@janssen-janssen.nl. Vermeld dan altijd jouw dossiernummer.

Het kan ook zijn dat de bank de betaling terughaalt. Dat kan komen doordat je onvoldoende saldo op je rekening had staan. De bank stort het bedrag dan terug op je rekening. Dus de betaling is niet gelukt. Op het bankafschrift kun je zien of jouw betaling is teruggehaald.

Ik heb teveel betaald, hoe krijg ik het teveel betaalde bedrag terug?

Heb je teveel betaald? In dat geval ontvang je zo snel mogelijk een brief van ons. Hierin staat het bedrag wat je terugkrijgt. Uiterlijk binnen vijf werkdagen wordt het bedrag overgemaakt op het bankrekeningnummer dat wij van jou hebben. Controleer daarom of het bankrekeningnummer dat in de brief staat klopt! Let op: wanneer het bankrekeningnummer niet klopt, of bij ons niet bekend is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Mail het juiste bankrekeningnummer naar: boekhouding.restitutie@janssen-janssen.nl.

Banner3

Mijn vraag staat er niet tussen

Heb je een andere vraag aan ons? Dan kun je deze eenvoudig telefonisch aan ons stellen.

088 730 34 00

Maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur.

Je kunt ook je vraag hieronder per e-mail stellen. Vermeld dan jouw dossiernummer.