Een vonnis op je debiteur, maar jij kan fluiten naar je geld?

Shutterstock 750073606
  • 21-02-2020
  • Leestijd: 2 minuten

Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Zo’n hoofdpijndossier waar geen einde aan lijkt te komen. Je geeft de zaak uit handen. Er volgt een heel incassotraject van aanmanen, bellen, beloftes, regelingen. Eerlijk gezegd een heel slopend proces. Maar eindelijk is daar een vonnis van de rechter. Nu gaat je factuur dan betaald worden! Dit is het moment waarop je al die tijd hebt gewacht.

Een tijdje later ontvang je dan ineens een bericht... een vreselijk bericht. De vordering kan niet geïncasseerd worden. Het is niet gelukt. Vreselijk irritant natuurlijk! Jij hebt je werk gedaan, jouw factuur wordt niet betaald, en dan? Dan wordt je ook nog eens geconfronteerd met het feit dat niemand meer iets voor je kan doen. Wij begrijpen dat, wij begrijpen hoe vervelend dit is!

Is er toch een oplossing mogelijk?

Zoals vaak wordt gezegd: van een kale kip kan je niet plukken. Maar wie zegt dat er na een tijdje geen nieuwe veren meer terug kunnen groeien? Dat een debiteur geen werk heeft, of onbekend is waar deze verblijft, geen middelen zijn waarmee jouw factuur betaald kan worden... Dat wil allemaal niet zeggen dat dit voor altijd is, toch?

Daarom hebben wij iets voor je bedacht: her-incasso

Als jij ons je vonnis stuurt, gaan wij direct een dossier voor je aanleggen. We bevragen registers, vragen informatie op. We doen opnieuw een creditcheck. Kortom: we halen alles voor je uit de kast! Alle informatie verzamelen we en dit vergt de nodige tijd. Maar binnen drie weken ontvang je van ons een terugkoppeling. Positief of negatief. Bij een positief advies gaan we, als jij dat goed vindt natuurlijk, gelijk voor je aan de slag met de verkregen resultaten. Als blijkt dat er toch nog niks is veranderd, zullen wij het dossier sluiten tegen een speciaal tarief.

We verliezen de debiteur niet uit het oog; dat werkt

Ervaring leert dat als we de debiteur niet uit het oog verliezen er naar verloop van tijd toch weer mogelijkheden kunnen zijn. Dat zou toch mooi zijn?

Wij kunnen je natuurlijk niet beloven dat we het nu wel volledig voor je incasseren. Wat wij je wél kunnen beloven is dat wij opnieuw ons uiterste best gaan doen om jouw vordering alsnog te incasseren!

Heb jij ook zo’n hoofdpijndossier in de kast liggen en wil je graag meer informatie over her-incasso? Schroom dan niet en neem contact met ons op!

Stuur een e-mail naar: mkb@janssen-janssen.nl of bel naar 088-7303400.

P.S. wist je trouwens dat wij ook nog zoiets als een Creditwatch aanbieden? Als er een negatief advies volgt kunnen we altijd nog praten over die mogelijkheid! Maar dat is voor een later stadium!

Deze blog is geschreven door Brenda Hermse, incassomedewerker bij Janssen & Janssen.

Vragen over betalen?

088 730 34 00

Zakelijke vragen?

088 730 34 37

Direct met ons chatten

Start chat