Incassomedewerker klant contact center Iris: ‘Een gesprek met een goed gevoel afsluiten, daar doe ik het voor’

IrisIncassomedewerker Klant Contact Center Iris is van huis uit grafisch vormgeefster, maar zocht meer uitdaging en spanning in haar werk. Ze kwam in aanraking met het werken bij een klant contact center en sinds maart 2015 is ze bij Janssen & Janssen werkzaam als incassomedewerker. De afwisseling van het werk, het meedenken en het zoeken naar een oplossing voor klant-debiteuren vormen voor haar een uitdaging.

 

Mijn rol bij Janssen & Janssen

“Als incassomedewerker in het Klant Contact Center beantwoord ik telefonische vragen van klant-debiteuren. De situatie waarin hij zich bevindt is vervelend genoeg en door goed te luisteren, begrip te tonen en iets extra’s te kunnen doen, kun je een meerwaarde bieden. Ik probeer de klant-debiteur zo goed mogelijk te helpen en samen op zoek te gaan naar een passende oplossing. Zonder de wens van de opdrachtgever uit het oog te verliezen. Om een gesprek – dat vaak de nodige emoties bij de klant-debiteur teweegbrengt – met een goed gevoel te kunnen afsluiten, geeft mij voldoening. Om tot een geschikte oplossing te komen, werk ik veel met andere afdelingen samen.

Sinds juli 2016 bieden we de klant-debiteur ook de mogelijkheid aan om met één van mijn collega’s te chatten. Ik zit in het testpanel en de eerste reacties van klant-debiteuren zijn erg positief. Het geeft hen nog meer mogelijkheden om contact met ons op te nemen.”

 

Werken bij Janssen & Janssen

“Janssen & Janssen  is altijd op zoek naar nieuwe en innovatieve mogelijkheden om te groeien en tegelijkertijd de service en kwaliteit hoog te houden. Samenwerken staat voorop in de organisatie. Samen leer je van elkaar, kun je elkaar inspireren en als organisatie blijven ontwikkelen.”

 

Verwachtingen bij Janssen & Janssen

“Janssen & Janssen vindt persoonlijk incasseren erg belangrijk. In dat kader zijn ze gestart om alle medewerkers te coachen en actief te trainen in motiverende gesprekstechnieken. Hiermee kunnen we de klant-debiteur nóg beter helpen en motiveren we hem om over te gaan tot betaling in plaats van dat we hem dwingen. Ik verwacht dat Janssen & Janssen continu op zoek blijft naar nieuwe mogelijkheden, zonder de persoonlijke aandacht uit het oog te verliezen.”

Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?