Manager Klantgroep Diana Geene aan het woord: ‘Begin bij jezelf, dan kom je een heel eind’

Diana GeeneEerder dit jaar is onze nieuwe visie ‘Janssen & Janssen gaat voor een schuldenvrije maatschappij’ bekendgemaakt. In dat kader laten we in iedere nieuwsbrief een collega aan het woord over deze nieuwe visie. Deze keer is Diana Geene, Manager Klantgroep, aan het woord.

 

“Niet alle schulden kun je altijd oplossen”, start Diana Geene op de vraag of een schuldenvrije maatschappij realistisch is. “Je hebt altijd de niet-willers”, vervolgt ze, “uitgangspunt van onze nieuwe visie is dat we in contact willen komen met klant-debiteuren en ze proberen te helpen. Wat is de reden dat de openstaande vordering niet wordt betaald? Wanneer je contact met iemand hebt, is de eerste stap gezet. We hechten dan ook veel waarde aan onze communicatie en proberen de drempel om contact op te nemen steeds lager te maken. Het is bewezen dat dwingen geen zin heeft. Je wilt helpen en motiveren. Achteraf zijn klant-debiteuren blij dat ze contact hebben gezocht. Dan kunnen we een oplossing zoeken.”

 

Kan een deurwaarderskantoor bijdragen aan een schuldenvrije maatschappij?

“Ja, daar ben ik van overtuigd. Janssen & Janssen is één schakel in een grote keten. Begin bij jezelf en geef het goede voorbeeld, dan kom je al een heel eind. Wij kunnen echt een bijdrage leveren aan een schuldenvrije maatschappij en het verschil maken.

Bij alles wat we binnen de organisatie doen, vragen we onszelf af: past dit bij onze nieuwe visie? We houden een schuldenvrije maatschappij altijd als uitgangspunt.

Zo geven we bijvoorbeeld voorlichting op scholen over schulden en de gevolgen daarvan. Daarnaast leggen we meer huisbezoeken af. Zowel in het minnelijke als in het gerechtelijke traject. Vooral in een vroeg stadium, in het minnelijke traject, zorgt een huisbezoek voor het verschil. Je kunt dan erger voorkomen en het voorkomt ook dat kosten onnodig hoog oplopen.”

 

Hoe staan opdrachtgevers hierin?

“Zij hebben er natuurlijk ook baat bij als een openstaande vordering sneller wordt voldaan. Een dossier dat je eerder wellicht zou afschrijven, heeft nu een grotere slagingskans. We gaan in gesprek met opdrachtgevers en samen komen we tot nieuwe ideeën en inzichten. Je moet het ook samen doen. Daarnaast is er sinds de nieuwe visie ook een verandering in de organisatiestructuur aangebracht. Doordat we nu in klantteams werken, zitten de verschillende specialisten bij elkaar. Zij weten precies wat er speelt in de branche. Zo kunnen we snel schakelen en opdrachtgevers, maar ook klant-debiteuren nóg sneller en beter van dienst zijn.”

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?