Interview met Wim van Geelkerken van Beter Bed

Wim van geelkerken

“Ik krijg het partnergevoel bij Janssen & Janssen” Wim van Geelkerken
 
Aan het woord is Wim van Geelkerken (51), de man achter de Finance bij Beter Bed. Hij is daar al 18 jaar werkzaam en zorgt ervoor dat het juiste werk bij de juiste persoon terechtkomt. Op deze manier is iedereen bezig met zijn of haar passie, wat weer zorgt voor tevreden medewerkers ѐn klanten.

 

Wim van Geelkerken is echtgenoot en vader van twee jong volwassenen. Een gelukkig gezin, dat zijn ze zeker. Een droom voor de toekomst heeft hij niet. Wel is zijn wens dat zijn kinderen hun passie volgen. De oudste is daar al druk mee bezig. Maar de jongste, nu in 5 HAVO, moet zijn keuze nog maken en dat is moeilijk. De ene dag heeft hij het over het organiseren van diverse activiteiten  en de andere dag wil hij de accountancy in. Wim laat hem helemaal vrij. Als hij maar gelukkig is. 

 

Zelf is hij begonnen bij Vanderlande Industries te Veghel waar hij de crediteurenadministratie voor zijn rekening nam. 12,5 jaar daarna kwam hij bij Beter Bed terecht. Eerst als teamleider crediteurenadministratie, waarna hij na 5 jaar een meer coördinerende rol kreeg. Een rol die perfect bij hem past. Mensen beter maken en werk geven wat bij hen past. Op deze manier krijg je veel meer rendement en diegenen die in zijn team zitten gaan met plezier naar het werk. Daar wordt hij gelukkig van.

Het leven van Wim bestaat niet alleen maar uit werken. Ook is hij fanatiek sporter. Tennis, wielrennen, moutainbiken, het kan allemaal.

 

Wim van Geelkerken over de samenwerking met Janssen & Janssen

Bij Beter Bed zijn we via een overname bij Janssen & Janssen terechtgekomen. In het begin was het even wennen maar de persoonlijke aanpak bij Janssen & Janssen past precies bij de weg die we graag inslaan. We houden elkaar op de hoogte, wisselen trends met elkaar uit en sparren over nieuwe ontwikkelingen en ideeën die binnen de organisatie toegepast kunnen worden.

Wat zo prettig is, is dat er meegedacht wordt en niet meteen afgewezen. Janssen & Janssen is een verlengstuk van onze dienstverlening geworden.

 

Een mooi voorbeeld

Zo hebben we een tijd geleden een vordering teruggehaald. Deze klant had al meerdere schulden en wilde hier heel graag van af. De klant wilde een betalingsregeling afsluiten met Beter Bed. Daar helpen we hem graag mee. Janssen & Janssen gaat hier mee akkoord en rondt het netjes af. Ze weten precies hoe wij met onze klanten om willen gaan en dat vinden wij belangrijk. 

 

Wim van Geelkerken over klantgerichtheid

Het debiteurenproces is de laatste vijf jaar sterk veranderd. Beter Bed was principieel in vorderingszaken wat leidde tot ongewenste gerechtelijke zaken. De laatste jaren gaan we hier milder mee om. We hebben onze annuleringskosten teruggebracht naar een bedrag dat reëel is.  Dit zorgt ervoor dat de incassokosten en eventueel de gerechtelijke kosten beperkt blijven voor de klant. Mocht de vordering oninbaar zijn dan blijven de kosten voor Beter Bed ook beperkt. Janssen & Janssen draagt in dit proces bij door advies te geven of het verstandig is om een gerechtelijke procedure te starten. 

 

We zien dat klantvriendelijkheid steeds belangrijker wordt. Zo hebben we onderzoek gedaan onder consumenten. Waar liggen de behoeftes van de consument? Wat wil de consument? Naar aanleiding van dit onderzoek heeft Beter Bed haar logo veranderd en krijgen de filialen een nieuwe uitstraling.

Wat we ook zien, is dat onze relatie met de klant vrij anoniem is. We werken er volop aan om meer betrokkenheid te creëren. We willen weten hoe de klant over ons proces denkt. De klant wordt gebeld meteen na de levering en na een aantal weken nog een keer om te vragen of het slaapcomfort naar wens is. Verder wordt er aan de klant verzocht om vragenlijsten te beantwoorden en op de Beter Bed site kan de klant een review plaatsen.

 

Wim van Geelkerken over trends

Ook zien we trends binnen Finance. Zo was er eerst altijd verslaglegging maar nu gaan we mensen helpen om cijfermatig inzicht te krijgen. We signaleren belangrijke afwijkingen en maken analyses waar anderen mee vooruit kunnen. We zoeken naar nieuwe mogelijkheden om te automatiseren door inkoopfacturen te digitaliseren en gebruik te maken van geautomatiseerde rapportages. Fouten zijn op deze manier gemakkelijker op te sporen en het werk wordt hierdoor een stuk efficiënter. Met deze kwaliteitsverbetering sluit Finance steeds beter aan bij Controlling.   

 

Naar overzicht
Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?