Interview medewerksters ambtelijk: ‘Alles staat en valt met de voorbereiding’

Voordat de deurwaarder op pad gaat, is er al veel werk verricht. De opdrachten die binnenkomen worden beoordeeld en de voorbereidende werkzaamheden worden in gang gezet. Dat gebeurt allemaal door Judith Akkermans en Mieke Beks. Waarschijnlijk heeft u één van beide dames al wel eens gesproken. Graag laten we u beter kennis maken met de dames achter de telefoon.

 

Zowel Judith als Mieke werken al geruime tijd bij Janssen & Janssen en nu alweer zo’n vier jaar in de functie van medewerkster ambtelijk. “Iedere dag is anders en is het voor ons een uitdaging om alle opdrachten goed en snel te regelen”, start Judith. Hoe beter Judith en Mieke de opdrachten voor de deurwaarders hebben voorbereid, hoe beter de deurwaarder zijn werk kan doen. “Die voorbereiding bestaat onder andere uit het beoordelen van de opdracht, het checken van de registers, het toetsen van de formaliteiten, bewaken van de termijn en diensten ter ondersteuning voor een beslaglegging regelen. Wij staan zowel de opdrachtgever als de deurwaarder bij.” De werkzaamheden gaan nog verder dan alleen de voorbereiding. “Wij denken actief mee, zorgen voor een passend advies op maat en tijdens de procedure houden we opdrachtgevers op de hoogte van de voortgang”, aldus Mieke. Samen met de planner bepalen de dames de agenda van de deurwaarder. Daarbij krijgen ze ook hulp van de afdeling Administratieve Ondersteuning bij de invoer van de stukken.

Om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en veranderende wetgeving worden ze tweemaandelijks geschoold door Nijenhuis Opleidingen.

 

Rol van deurwaarder

De dames werken nauw samen met de 30 deurwaarders. “Een deurwaarder kan veel betekenen. Hij staat de opdrachtgever bij en begeleidt advocaten in bepaalde procedures. Maar hij heeft ook direct contact met de klant-debiteur. Hij kan in contact met ze komen en op basis van zijn bevindingen een goed advies geven aan zowel de klant-debiteur als de opdrachtgever.”

 

Een werkdag ziet er voor Judith en Mieke elke dag anders uit. Ze hebben veel contact met de opdrachtgever, telefoneren met diverse instanties, schakelen intern met verschillende collega’s en als er een spoedopdracht binnenkomt, kan het nog wel eens hectisch worden. Dat verandert niets aan het goede humeur van de dames. “Wij hebben de leukste functie van het bedrijf”, sluiten ze lachend af

Delen:
FacebookTwitterLinkedInEmail
Neem contact op

xHeeft u een vraag?